søndag 27. september 2009

Før helgen var mamma og pappa på besøk,
og da hadde de med noen "godsaker" fra ballangen:)

Dette bordet var opprinnelig et 8 kantet spisebord som sto i stuen i gamlehuset i Ballangen. Vi skal legge på ny bordplate, male det hele hvit og ha det på kjøkkenet. Gleder meg veldig til det blir ferdig, trur det blir kjempefint:) Mamma og pappa har også 4 gamle stoler, så trur jeg må smiske til meg de også:) hehe...

Mamma og pappa hadde også med seg dette bordet. Vet ikke helt hvor det opprinnelig kommer fra, men det har de siste årene stått i "eldhuset" i ballangen. Nå har jeg og Maria tatt sagen fatt og delt bordet (eller det vil si at det var pål som sagde. Ingen av oss hadde noen plass vi kunne bruke hele bordet, så da delte vi det like godt. Så nå har vi hvert vårt konsollbord:)

Jeg og mamma var en tur innom bruktbutikken på lørdag. Der fant jeg disse søte tingene i tinn:) Fatet kommer litt dårlig frem, men det er noen fine graveringer langs kanten og i midten. Tenkte dette kunne være et fint lysfat, eller rett og slett brukes til å servere kake på:) Jeg fant også et fint spsiebord med 6 stoler som jeg og Tom André skal å se på i morgen. I vår solgte jeg det spisebordet vi hadde, så begynner få litt småpanikk for at vi ikke får spisemøbler til Jul. Håper derfor Tom André også liker dette bordet:)

Ferdige bilder av kjøkkenbordet og konsollbordet kommer etterhvert når jeg har fått tid til å male de:) håper jeg også snart kan legge ut bilde av nytt spisebord:)

ha en super søndagskveld!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar