fredag 4. september 2009

Polar Zoo

22 august dro vi lamme mamma, pappa, maria med familie og søstra til svigerbror til polar zoo. Meningen var vel egentlig at pappa skulle prøve å lure seg unna bursdagsfeiring den 23. Men for dagen var omme hadde vi innvitert oss selv på kake i ballangen dager etter:) En bursdag må feires uansett alder syns nå jeg, så lenge det ikke er min bursdag da;)

Vi hadde en kjempefin dag på Polar Zoo, vi fulkte den runden rundt når de skulle mate dyrene så vi fikk sett mye til dyrene:) Matingen startet med gaupa, et fantastisk dyr. Er litt rart at dette faktisk er et farlig rovdyr når det ser ut som en litt stor søt pusekatt:)

Runden fortsatte så videre til ulvene og deres unger før den gikk videre til polarreven og gjen videre til jerven. Her henter han mat som dyrepasseren har hengt i treet. Gankse utrolig at et så lite dyr er så sterk at det kan dra med seg andre dyr som er flere ganger større enn seg selv. Det er med andre ord en sterk lite tass det her:)
Når vi kom til Bjørnene var det på tide for Mari å ta seg en liten lur:) Bjørnene sto gladelig på to ben og viste seg frem til publikum. Syns igrunn ikke bjørnene var så avskrekkende store men mulig disse var ung enda.

Moskusene var siste plass vi stoppet på før vi gikk ned for å få oss en matbit. Jeg sier bare en ting, trur de må ha det VARMT på sommeren:)


Jonas var ikke så veldig interressert i dyrene, trur ikke helt han skjønte at det var noen spessielle dyr dette:) Men han hadde en fin tur han også og koste seg veldig i silen og på gravemaskinen lamme mamman sin:) Må bar pressisere her at jeg tok innersvingen på bade Pål, Tom André og mamma når det gjelder å betjene gravemaskinen:) Syns det var kjempegøy jeg, bare synn 20 kroningen tok slutt så fort;) hehe




1 kommentar:

  1. Hei Linda!! Så koselig at du også har fått deg blogg :) Jeg har holdt på en stund, men det blir mest blogget om ungene og sånt. Du får gå inn å ta en titt, hvis du ikke allerede har vært ;)

    God idè å ta en kafetur, synd det ikke ble noe av. Et lite tips; send mld til meg, ikke til Audun, han har sjelden telefonen tilgjengelig...

    Ha en koselig lørdagskveld :)

    /Marianne

    SvarSlett