onsdag 28. oktober 2009

Adventsbok

I dag har jeg bestilt Den store adventsboka.
Trur denne kan være koselig å sette seg ned med i dagen frem mot jul:)
Nedenfor bildet er Bokkildens beskrivelsen av boka.


Nydelig adventskalender
"Den store adventsboka" fungere som en adventskalender man kan ta frem år etter år. Det er en nyfigur hver dag. Julaften er hele julekrybben med Jesus, Maria, sauer, gjetere, vismenn og palmer komplett. Etter jul pakker vi den bare ned igjen, setter figurene tilbake på plass, og boken er klar for neste advent. Sidene og figurene er av tykk, solid kartong. Det er brukt nydelige farger, og julekrybben er veldig pen å se på. På hver side er det litt tekst som forteller juleevangeliet med få ord. Det er ikke så mye å lese, men man kan jo fortelle etterhvert selv. Man kan også leke med figurene bare man er litt forsiktig.

Mens Mari tok seg en formidagslur i dag lagde jeg og Jonas muffins som alle tre koste seg med til lunsj, litt frukt ble det også:)
Det ble kanskje ikke den mest næringsrike lunsjen, men syns det er greit å kose seg litt ekstra av og til:)

Nå skal jeg finne frem symaskinen og begynne på julestrømpene til tantebarna mine Rikke og Jakob:)

Med dette ønsker jeg alle enstrålende kveld:)



4 kommentarer:

  1. Vi har også en adventsbok og det er kjempekoselig å sette seg ned med i førjulstida.

    Det må være lov å kose seg noen ganger. I morra har mine fri og vi skal bake kanelsnurrer til storebror kommer fra skolen.

    De julestrømpene dine er SÅ fine!!

    God natt!!

    SvarSlett
  2. Hei!
    Jeg vet ikke hva som er skjer med tråden,har ikke vært borti det.(tror ikke jeg har brukt den tråden heller,husker ikke helt!)

    Kanskje du skulle ringt forhandler å høre hva som kan være galt eller se om det står nå i brosjyren!!

    Sorry at jeg ikke hva til mye hjelp!;)
    Klem C

    SvarSlett
  3. Hei på deg!
    Så koselig at du vil være med på give awayen min! og at du linker!
    Håper alt er bare bra med deg!
    STOR klem fra meg

    SvarSlett
  4. Hei igjen..
    Takk, vel det skal vel mye til før man finner lykken på finn. Som er i nærheten av hjemme sitt. Men det er jo lov å prøve ihvertfall;)
    Skjønner at det er litt forvirrende hva du skal bruke for å male møbler. Men jeg er ikke noe ekspert.. men jeg har brukt vanlig maling, sånn veggmaling på møbler. Hør med de du kjøper malingen hos??
    klem klem

    SvarSlett