fredag 16. oktober 2009

Falleferdig lekeplass

I formiddag var jeg og ungene på lekeplassen rett borti gatta. Det er kjekt med en lekaplass i nærheten , men syns det er synn når slike plasser står og forfaller.
Lekeapparatene var helt eller delvis ødelagt...

....og sikringsboksen som henger på en av lyktestolpene mangler deksel. Vet ikke om det er i orden, men dersom den er det er jo dette livsfarlig.


Denne silen sto oppreis, og dersom Jonas hadde begynt å klatre i den ville den rast sammen.
Jonas elsker å sile og ville selvfølgelig prøve denne, så da var det ingenting annet å gjøre enn å legge den på bakken. Jonas var storfornøyd, men jeg tenkte bare på hva som ville skjedd hvis han hadde vært alene der.


Jeg har selv falt ned fra et klatrestativ der tauet var så gammelt og morknet at det slet seg. Dette er ikke noe jeg ønsker ungene mine skal oppleve, så håper ødelagte lekeapparater blir fjernet eller fikset på alle lekeplassene. Vi er så heldige å ha to barnehager rett over veien for der vi bor, så mens ungene er små og ikke får bevege seg fritt er de enn så lenge trygg for disse farlige lekeapparatene.

***
Etter lunsj dro Jonas å hyttetur sammen med mor, far og tante. Det er nok artig for han å få all oppmerksomheten et par dager:)
Mens Jonas er borte skal jeg og Janome'n prøve å få noen timer sammen:) Jeg har ikke fått sydd så mye som jeg ville etter jeg kjøpte maskinen så har enda tusen ting jeg vil sy:)

***
I kveld har jeg vært på kino og sett Fame (den nye), jeg syns den var veldig bra tross den dårlige kritikken den har fått. I morgen skal jeg prøve å få Tom André med på se orginalversonen av Fame.


Ønsker alle en finfin helg:)



3 kommentarer:

  1. Haha..æ se Fame? Trur ikke d nei:)

    SvarSlett
  2. Kom igjen kjære svigerbror, hvor mange fotballkampa har ikke hun ofra for deg;p hehe

    Helt enig med deg Linda ang de lekeplassene. Skulle vært fjernet, tru om det ikke fins noe vell som kan ta seg av det der. ????

    SvarSlett
  3. Ja kanskje d. D e ihvertafall lite trulig at kommunen har penga til å sett de i stand, så å få de fjerna å vel kanskje d beste vi kan håpe på.

    SvarSlett