onsdag 14. oktober 2009

Første natt aleina...

Nå er vi ferdig med rommet til Mari, så i natt skal hun ligge alene for første gang.
Trur kanskje det blir verst for meg.
Det blir litt rart å ikke ha henne på rommet vårt.
Er blitt godt vandt til at den lille prinsessa bare ligger en meter bortfor sengen vår.
Syns det har vært deilig å sovne til lyden av pusten hennes, og ikke minst kjenne den lille kroppen tett inntil meg når vi har sovnet under nattmåltidet:)

Her er noen bilder fra prinsesserommet:)

Er ikke helt fornøyd med pyntingen av hyllen, men det får duge så lenge.

Denne uroen ble kjøpte til Jonas når vi var i syden før han ble født. Han brykte den imidlertid ikke siden vi syns den hang iveien over sengen. Så da ble den malt og hengt i vinduet til Mari. Tenkte det passet fint å ha den der siden Brunhild (hesten på 4H gården) bruker strå rett over veien for rommet hennes:)

Syns denne sommerfuglen var kjempefin. Den og de to lilla under ble kjøpt på Løiten lys. Gardinene er kjøpt på IKEA (av min snille svigersøster) og sidebåndene er sydd og pyntet med rosa silkebånd.

På sengen har jeg limt en prinsessekorne

Her er et bedre bilde av de lilla sommerfuglene.

Lyskroner er kjøpt på Bohus og gir et kjempefint lys og skinn i rommet. Syns det er deilig å være i rommet, får på en måte ro i korppen av skinnet fra alle prismene.

Sengesettet som Trude har laget er bare helt nydelig. Hjertet som trude også har laget og prinsesseknaggen har jeg ikke fått opp enda, er litt usikker på hvor jeg vil ha de:)


I vår bestillte jeg dette sommerfugl teppet og bilderammen på bildet under fra Skovlycollection. Bamsen var en del av dåpsgaven fra Marianne og familien.


Vi er kjempefornøyd med rommet og håper lille prinsessa blir å trives her. Foreløpig har hun ikke fått noen oppbevaringsmøbler for leker. Har ikke helt bestemt meg for hvordan dette møbelet skal se ut. Noen forslag?

Ønsker alle en strålende kveld:)

3 kommentarer:

  1. Åh, for et nydelig prinsesserom! Jeg er sikker på at hun kommer til å få det veldig koselig der inne :)

    Sov godt i natt, det kommer nok til å gå veldig bra. Selv om det nok vil gjøre litt vondt i mammahjertet.. :/

    Klem

    SvarSlett
  2. Kjempekoselig prinsesserom. Gleder meg til det er min tur å pusse opp :) Gruer meg også til den dagen (natta) hun skal sove på eget rom... Men det går sikkert bra!

    SvarSlett
  3. Så fint rommet ble, må komme å se en dag :)
    Fikk mor og datter sove på hvert sitt rom?
    Uvant, men godt når dem kommer seg på eget, blir en bedre ro for begge parter da :)
    klem søss:)

    SvarSlett