onsdag 11. november 2009

Fantastisk dag i Ballangen og "nye" gamle skatter:)

I dag har vi vært i Ballangen og kost oss. Det har vært deilig men litt avveksling fra det vanlige. Vi har vært mye ute og fått mye frisk luft. Syns det er så deilig å være ute hos mamma og pappa. Jonas for springe fritt omkring uten at jeg trenger bekymre meg for veien og biler.

Måtte bare ta et bilde av bekken, syns den var så fin med isen:)


Jonas fikk sitte på med morfar i traktoren, det var kjempe gøy.


Mens Jonas tok seg en ørliten blund, gikk vi en tur litt innover vannet for å se på hvor pappa jobber. Pappa har startet eget firma og jobber som snekker. Han har i en stund nå jobbet for en av grunneierne like inni vannet for der mamma og pappa bor. Der restaurerer han huset deres, setter opp aneks og litt annet små arbeid.


Jeg har lenge gått å "siklet" etter et bord mamma og pappa har hatt i gapahuken.
Nå er det mitt:)
Vet ikke helt historien til dette bordet, men regner med det er et som oldefaren min har laget. Bordbena er litt forskjellig bøy på, men det er bare søtt.


Jeg trur jeg snart har finkjemmet hele gården etter gamle skatter som mamma og pappa ikke har bruk for. I dag fant jeg imidlertid ut at de har "gjemt" bort noe oppå hemsen i vedskjåen. Jeg fant straks frem en stige og utforsket det som var der. Jeg fant en kasse med tre rom, som er laget av gamle dynamittkasser. Da jeg hadde fått den ned og smisket litt for mamma, fant vi ut at det var en skuff. Men hva gjør vel det? Håndtaket var noe rustent så det kan omså fjernes. Vet ikke helt hvor jeg skal ha den og hva som skal få plass oppi den. Kanskje blir den stående på kontoret/hobbyrommet med hobby-/inspirasjonsbøker og andre hobbymaterialer? Eller kanskje den får plass i stuen med interiørblader og annet stæsj i? Noen forslag?

Pappa kom plutselig på at han en gang hadde begynt å restaurere en gammel kiste. Den lurte han på om jeg ville ha, og det kunne jeg selvfølgelig ikke si nei til. I bunnen av kisten er det en skuff, både skuffen og kisten kan låses. Nå må jeg bare skru på hengsler og håndtak så er kisten klar til bruk.


Siden vi hadde vognen med fikk vi ikke plass til alle skattene mine:( I håp om at det skulle gå hadde jeg satt de på trappen, og da min kjære kom fra jobb skjønte han straks tegningen. Stakkars mann, trur han er litt enig med pappa om at desto gamlere og mer "råttent" ( som pappa sier) tingene er, desto mer vil jeg ha det:) hehe....jeg måtte bare beroligge han om at det kom til å bli fint når det kommer i riktig omgivelse og med riktig stæsj:)

TUSEN TAKK mamma og pappa:)
Jeg er kjempeglad for at dere vil dele noen av alle de gamle skattene med meg:)
Kjempe glad i dere:-*

2 kommentarer:

  1. Ååå:)Ser ut som dokke har hatt ein kjempe flotte dag:)
    Å så mange skattar da:)
    Gledar meg til å sjå dei med stæsjet:)
    Jonas er så skjønn:)
    Klem frå Astrid

    SvarSlett
  2. Ser ut som dere har hatt en fin dag. Det er gøy å gjøre noe annet enn det vanlige.

    Så heldig du er som har fått så mye fint. Tenker det kommer helt til sin rett når du får det i ditt hus og pytet det opp.

    Ha en flott kveld!!!

    SvarSlett