søndag 15. november 2009

Gamle skatter og konsollbord

Vi har ENDELIG fått konsollbordet på plass, etter litt snekkerarbeid og flere malingsstrøk. Dette bordet var opprinnelig et vanlig firkantet bord, som jeg og Maria sagde i to:) Dere kan se før bilde her dersom dere ikke husker hvordan det så ut.
Pynten blir nok snart byttet ut med julepynt:)

Under bordet har jeg satt kisten jeg fikk av pappa sist jeg var i Ballangen. Mens ungene lå og sov i formiddag fikk jeg skrudd på hengsler, og håndtak. Ullpleddet som ligger oppå kisten brukte jeg og Maria da vi var små.

Pappa begynte med oppussingen av kisten, noe jeg er veldig glad for. Kisten var opprinnelig malt mørk brun med en TYKK maling, så pappa har virkelig fått pusse:) På skuffen som er i bunn av kisten skal det også være et beslag, dette har pappa vært så flink og vasket og pusset rent, men nå står det desverre ikke lengre i stil til de andre. Beklager pappa men jeg gidder ikke pusse alle di andre, så da blir nok ikke det du har pusset montert opp (ihvertall ikke nå) :(


"Skuffen" som jeg også fikk av mamma og pappa er nå blitt vasket og stæsjet litt. Tom André som var skeptisk til de nye gamle tingene, har måtte bite i det sure eplet og innrømme at det ble fint til slutt:)

Jeg er ikke helt ferdig med å pynte, og tar gjerne imot tips på hva jeg kan ha i den. Nå er det bare interiørblader, hvite lys og et glass med te-lys.



1 kommentar:

  1. ÅÅÅÅÅH!!!SÅÅÅ LEKKERT!!!
    Å tusen takk for kjempe gode ord!Setter stor pris på deg og bloggen din:)
    INSPIRASJON:) :)
    Ønsker deg ei god natt og ein fine mandag:)
    Klem frå Astrid:)

    SvarSlett