lørdag 7. november 2009

Julegavebok og farsdagsgave

De siste årene har jeg hver jul tenkt å kjøpe en bok for å skrive opp hva vi gir og får i gaver. På onsdag ble dette gjort, og mens Mari tok seg en formiddagslur på fredagen fant jeg og Jonas frem hobbyeskene og satte i gang.
Jeg har etterhvert forstått at jeg må gå til innkjøp av diverse dekorark og dekorartikler, men dette hadde jeg ikke tid til å vente på denne gangen. Syns det ble ganske bra tiltross for det lille utvalget i eskene mine.


***
I morgen er det farsdag, og siden mamma og pappa skal i 70 årsdag blir det dårlig med besøkstur til Ballangen. Mamma var innom men en hybelkomfyr på fredag så da benyttet jeg anledningen til å sende med gaven til pappa. Det var kjekt å få låne hybelkomfyren, men siden vi er vant til at vannet koker superraskt må jeg innrømme at vi irriteres oss hver gang vi skal koke noe :) hehe..

Nok avsporing, jeg skulle egentlig fortelle om gaven til pappa.
Pappa er av de som bruker lommetørkle, og i forbindelse med bursdagen hans i august sa han at han trengt flere slike. Dette fikset jeg selvfølgelig med brodert V på:) Siden pappa er veldig glad i pikekyss, måtte jeg selvfølgelig lage det også til han.
Utpå kvelden i går ringte pappa for å takke for gaven. Jeg ble litt paff med det samme og spurte om han hadde fått den allerede nå? Da hørte jeg mamma flire i bakrunnen og si "nei, det e jo ikke farsdag før på søndag" :) Mamma da!!!!
Tingen var ihvertafll at pappa allerede hadde kommet godt ned i krukken med pikekyss, og egentlig lurte på hvem som var ansvarlig for at han hadde fått gaven for tidlig:) Og sist men ikke minst lurte han på om det var inkludert påfyll i gaven... hehe som dere sikkert skjønner er pappa veldig glad i pikekyss.
(Fikk forresten melding om at krukken var tom i formiddag) :)


2 kommentarer:

  1. Det var ei herlig gave;)Kjempe fint brodert da!Det kunna eg tenkt meg å kunna!
    Ønsker deg ein fin kveld/natt:)Og ein kjekke farsdagssøndag:)
    Klem frå Astrid:)

    SvarSlett
  2. Hei søta :)
    Så flink du e å bake å lage ting å alt mulig, du e jo verste husmoremnet jo ;)
    Men vet at du e flink, har nemlig enda vottan æ fikk hos dæ i julegave, de brukes flittig :)
    Ha en fortsatt fin dag:)
    klem

    SvarSlett