fredag 27. november 2009

Rødt eller hvit?????

I år har jeg store problemer med å pynte til jul. Tidligere om årene har det vært pyntet i rødt og gull. Nisser har det også vært en del av.


Den siste tiden har jeg vært innom flere blogger der det skrives om dilemmaet rød eller hvit jul, så det virker som det er flere i min situasjon der ute. Jeg har hele tiden vært innstilt på rød jul. Tenkte det kunne være godt med litt avveksling fra alt det hvite. Men nå når jeg har tatt frem julepynten, klarer jeg ikke helt bli venn med alle nissene og de røde gardinene og dukene.

Bildet er fra Bo-bedre

Jeg vet ikke helt årsaken til denne indre striden om hvilken farge som skal få pynte huset vårt. Kanskje kan det være en kombinasjon av min ganske nylige interesse og oppdagelse av det vakre i det hvite, samt min mangel på julestemning.
Siden jeg er hjemme med begge ungene og vi bor 15 min kjøring fra byen blir ikke byturene like hyppig som før, dette har nok gjort at jeg ikke har fått den "oppvarmingen" til jul som jeg har vært vant med. Så nå skjønner jeg vel ikke helt hvorfor nissene skal tas frem "allerede" nå:)

I håp om at jeg skulle vende meg til taken om den tradisjonelle røde julen, har jeg i et par dager nå hatt noen nisser fremme. Desverre har ikke nissene klart og overbevise meg helt. Så hva gjør jeg nå? Må jeg rett og slett gå til innkjøp av ny julepynt?
Siden jeg ikke er vant med hvit jul, vet jeg ikke helt hvor jeg skal begynne innkjøpingen, så det blir nok litt inspirasjonssøking på noen av bloggene i det vakre blogglandia:)

Jeg blir veldig glad for innspill til ting jeg bare MÅ ha:)

Ønsker alle som er innom "Mitt lykkelige hjem" en fantastisk fredagskveld:)

2 kommentarer:

  1. Kjære Linda,
    Jeg har også registrert det dilemmaet flere av dere bloggere har med rødt og nisser. Og det kan hende det ville blitt lettere for dere hvis dere ventet noen uker til. I vårt hjem er det nå lilla lys og duker. Først etter at kakebakst og matlaging er unnagjort rundt den 20.desember tar jeg fram nisser og rødt. Nisser er det forresten bare på kjøkkenet. Her i huset unngår jeg den amerikanske coca cola nissen, men har dessto mer av vår norske fjøsnissevariant. Og det var først julaften han viste seg for folk.
    I vår burgunder stue bruker jeg kun gull og sølv som kuler og stjerner. Og englene har fått plass i det ene soverommet.

    Med førjulshilsen fra Åshild

    SvarSlett
  2. Hei anonym! Takk for kommentar:) høres ut som dere har det koselig. Kanskje er det denne måten man må gjøre d på:) i år har jeg imidlertid gått for hvit jul med innslag av rødt:) ønsker deg en fin førjulstid!

    SvarSlett