søndag 1. november 2009

Skogsarbeid og "julebord"

På lørdag var vi hos mamma og pappa i Ballangen.
De bor på gården som oldemor vokste opp på.
Her har de bygg nytt hus og restaurert de andre husene på gården.
For meg er dette Paradis,
og får på en måte en indre ro når vi kjører inn på grusveien som leder inn til gården.


Se på den fantastiske utsikten det er fra gården.


Eiendommen inneholder en god del skog noe som mot litt arbeid gjør at vi kan kose oss rundt peisen i vinterhalvåret. Det var dette arbeiden som sto for tur denne lørdagen.
Etter pappa begynte med litt salg av ved, invisterte han i vedmaskin, noe jeg er veldig glad for:) Jeg husker godt da jeg og Maria hjalp til og sagde, kløv og lødde ved hver sommer da vi var mindre. Det er godt å slippe å jobbe like mye for hver vedkubbe:)



Jonas fikk sitte i morfar sin traktor,
noe han syns var kjempe gøy og sikkert kunne gjort hele dagen:)


Må bare beklage av bildene er litt dårlig.

I går kveld var vi noen stykker hos Maria og Pål og spiste lammelår. Det var NYDELIG:) Svigers var så snill å passe ungen så vi fikk drikke litt vin og kose oss. Takk skal dere ha:)
Kl 12 dro Maria og Christina til byen og jeg dro hjem så svigers fikk ta kveld. Tom André fortsatte festingen noe som dagens form bærer preg av.
Siden jeg ikke skal på noe julebord i år (som jeg vet om) blir dette mitt julebord :) Så takk for invitasjonen og jeg kommer gjerne igjen til neste år;)

Ønsker alle en super søndag og en fantastisk kommende uke:)

1 kommentar:

  1. Jeg har bare sett den fra veien, og den gården er så fin!

    SvarSlett