torsdag 19. november 2009

Spisestue

Nå er spisestuebordet og en stol ferdig og kommet på plass i stuen. Jonas måtte prøve den nye stolen og satte seg til bordet og latet som han spiste:)
Det var deilig å få bordet på plass. Vi trudde egentlig at stuen skulle føles veldig trang siden vi i flere måneder nå har vært uten spisestuemøbler, men bordet passet heldigvis perfekt inn.
I morgen kommer min søster på besøk og da skal vi for første gang spise middag ved bordet.
Må nok pynte litt ekstra da, og kanskje også fin servicet kommer frem:) hehe...
Vi tenkte å servere svinesteik, ris, grønnskaer og fløtesaus. Syns det er så godt, så gleder meg allerede:)


Syns stolen har så fine utskjæringer, men jeg skal love deg at det var pirk å male :)
Gleder meg til de andre 5 stolene er ferdige.
Jeg hadde tenkt å trekke om putene på stolene, men nå når stolene ble lyse, syns jeg trekket passet bedre. Så nå er jeg ikke like sikker lengre.
De blir ihvertfall værende slik en tid fremover.

I dag når jeg og ungene var ute plukket jeg med meg noen kongler som jeg tenkte å pynte litt med. Det ble også noen bjørkekvister og furukvister med hjem. Bjørkekvistene lagde jeg krans av og pyntet med noen glasshjerter. Nå pryder den døren fra yttergangen og inn i huset.


Furukvistene ble satt i de to krukkene jeg for en tid tilbake kjøpte på KID.
Sist jeg var i byen var jeg innom hagesenteret
og der hadde de noen små falske grantrær til 300 ,-.
Jeg er glad for at jeg ikke kjøpte disse,
når jeg bare kan gå like utfor huset å finne ekte saker med deilig lukt:)

I dag kom det splitter nye magasinet "gamle hus og hager" i posten.

"Gamle Hus & Hager er et magasin for deg som setter pris på tradisjonshåndverk,
interiør, eldre hus og hager."

Dette gleder jeg meg til å begynne å lese:)


Ønsker alle en fantastisk kveld!

4 kommentarer:

  1. Spisestua blei kjempe LEKKER!
    Å mange fine bilder du viser:)
    Tipper dokke kjeme til å kose dokke i morga:)
    Klem frå Astrid;)

    SvarSlett
  2. Det bordet ble kjempefint. Jeg har også planer om å male bordet vi har på kjøkkenet. Helst før jul men vi får se.

    Fin krans du lagde. Det er så fint med kranser lagd i naturmaterialer. Jeg lagde et hjerte med tyttebærlyng i dag. skal se om jeg får lagt ut et bilde i morra:-)

    Kos deg med besøk i morra.

    Klem

    SvarSlett
  3. Takk for deilig middag i dag søss:)
    Kos og klem til dere å :)

    SvarSlett
  4. Hei på deg!

    Så fint hos deg;)

    Ha en strålende søndag.Klem

    SvarSlett