onsdag 4. november 2009

Vimpel og bytur

I dag var vi på 8 mnd kontroll på Mari og litt tidlig 2 årskontroll på Jonas. Så nå skal det skrytes litt:) Jeg kan ikke tru at vi snart har en 2 åring i huset, syns ikke det er lenge siden han var nyfødt og vi fikk ta han med hjem fra sykehuset (eller som Tom André sir: "der vi hentet han"). På kontrollen måtte Jonas pusle, bygge med klosser, legge bamse med dyne i dukkeseng, og vise hvor ører, øyne, mage, armer osv var. Dette var ingen problem og vi fikk høre at vi har en flink og flott gutt:) At Jonas er flink vet vi jo selvfølgelig, men å høre andre (utenom familie) si at vi har en fantastisk gutt, varmer i et lite mammahjerte:)


Mari voks og følger kurven sin som vanlig, å ingnting er jo bedre enn det. Syns det er kjempeartig å følge utviklingen hennes nå. Det er nye ting som utforskes hver dag, ballanse blir bare bedre og bedre og gåferdighetene øves og terpes på:)

***
Etter kontrollen ble det en liten bytur.
Jonas leker daglig men det lille kjøkkenet sitt, men mangler diverse mat. På lekebutikken fant jeg denne store esken med all slags mat. Disse tenkte jeg rett og slett og gi han i noen av adventskallender gavene, men go'gutten måtte selvfølgelig få noe av det i dag siden han var så flink på kontrollen:) Dessuten er det jo lenge til advent;)


***
I missunnelse på farsdagen som er på søndag har jeg herved tatt meg den frihet og gi meg selv morsdag nr 2 i år:) Tenkte dette kunne bli en fin tradisjon;) I forbindelse med morsdagen har jeg for å være "snill" med min kjære selv vært å kjøpt morsdagsgave:)

Gaven ble handlet på KID, hvor jeg fant noen søte hjerter.



På tur til kassen så jeg disse nydelige "blomsterpottene". De forelsket jeg meg helt i så da ble det fort to slike:)
Jeg har lenge hatt lyst på slike "potter" og sto i sommer å drømte om noen litt andre som de hadde på Ann´s gaver. Så er kjempefornøyd med dagens fangst:)

***
Ettet ungene hadde lagt seg tok jeg frem symaskinen og lagde en vimpel. Er ikke helt sikker på hvem som skal få denne enda, men jeg blir nok enig med meg selv etterhvert:)


Nå skal jeg se 71 grader nord (opptak fra mandag) så ønsker alle en finfin kveld:)

2 kommentarer:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  2. Så mye fint du fant!
    Og lekker kombinasjon av stoffer i vimpelrekka :)

    SvarSlett