søndag 6. desember 2009

Gammel parafinlampe

Nå har vi endelig fått opp igjen den galme parafinlampen vi fikk i bryllupsgave:) Lampen var opprinnelig bryllupsgave til mine tippoldeforeldre i 1896. Nå er lampen blitt elektrisk og pynter opp over spisebordet i stuen:)


Ting tar bestandig mye lengre tid her i huset enn jeg vil og trur. I går ble jeg feridg men julestrømpene Maria har bestilt til tante ungene mine Rikke og Jakob.

I dag har Marianne, Audun og ungene vært på besøk og vi har hatt første dag med feiring av Jonas sin 2 års dag. Det var kjempekoselig:) Guforeldrene og lille kjæresten til Mari skulle egentlig også komme, men lille gullet ble syk:( God bedreing til deg lille venn:)
På tirsdag blir det mer feiring, da fylles huset med søskenbarn, tante, onkel, besteforeldre og oldemor:) det gleder vi oss masse til:)

Helt til slutt vil jeg bare vise dere denne fantastiske boken som kom i posten rett før helgen. Har sett at mange her i blogglandia har denne boken. Må bare takke Astrid for informasjonen om den billige plassen å bestille fra;)


Ønsker alle en fin 2 søndag i advent:)

4 kommentarer:

  1. Jeg syntes slike lamper er så fine, men taket blir så stygt av dem... Dessverre. Fin blogg!

    SvarSlett
  2. Heldigvis er lampen eletrisk så slipper uroe meg for å få flekk i taket:)

    SvarSlett
  3. Æ la merke til lampa, men æ glemte å kommentere den! Kjempefin :)
    Vi kosa oss på besøk hos dåkker ;)

    Klem

    SvarSlett
  4. Åååå så fin strømpene blei:)
    Takk søss:)

    SvarSlett