lørdag 12. desember 2009

Mannen får en "lærepenge" :)

Min kjære er VELDIG glad i boller, eller det vil si moren sine boller. Vi har prøvd flere ganger å lage slike boller, uten at han blir førnøyd. De smaker vist ikke like godt, og jeg kan være enig i det:)
I bursdagen til Jonas serverte jeg blandt annet noen kranskekakestenger som min svigermor syns var gode, og spurte om jeg kunne lage mot at hun lagde boller. Dette syns min kjære mann var en super idé og slo til med en gang. (Det er her "lærepengen" kommer inn:) Jeg hadde selvfølgelig ingenting i mot å lage disse kakene, men siden jeg nå stresser litt med å bli ferdig fortest mulig til jul, mente jeg at han ikke skulle ta det som en selvfølge at jeg kunne gjøre enda en ting til.) I dag var vi på besøk hos svigers og fikk boller med oss hjem, så nå var det bare vår del av avtalen som manglet.

I et par dager nå har jeg klaget til min kjære om lite deltakelse i huslige sysler og forberedelser til jul. Hans kommentar har da vært at ingen har bedt meg lage 9 sortet kake:) hehe...
Så nå når vi skulle innfri vår del av avtalen med svigermor, tenkte jeg som så at dette kanskje var en perfekt måte for å få hjelp og samtidig gi han en liten" lærepenge".
Og slik ble det. Mannen bakte kransekakestenger, med litt hjelp, syting og klaging over det han mente var en dårlig oppskrift:)

Kransekakene er nå levert og mannen kan bare forberede seg på at det blir mer baking på han i fremtiden;) Det ble vist litt klaging over mannen i dette innlegget, så må vel bare pressisere at jeg ELSKER deg kjære mannen min:-* Du er best og jeg kunne ikke fått noen bedre:)

Et par stemingsbilder fra heimen:)

Helt til slutt må jeg bare ha med et bilde av lille prinsessa som er så fin i klærne mormor strikket til Jonas i fjor. Her koser hun seg i stolen hos mor og far.

Ønsker alle som er innom "Mitt Lykkelige Hjem" en riktig god lørdagskveld:)

3 kommentarer:

  1. Haha, like greit at han fåt bake litt selv. Koselige bilder, lurer på om den lysekrona er den samme som vi har tenkt til å ha over spisebordet...

    SvarSlett
  2. heia.
    Så kjekt at du fikk satt mannen i sving da, hehe :) Koselig med kommentar på bloggen min.
    Veldig koseli blogg du har og noen herlige små unga :) Å, så spennende at det finnes lydbok til den samleboksen- desto større grunn til å kjøpe den. Syns det e så koselig å høre på "de gode gamle" sangan å eventyran- e så masse rare nye greier nu syns æ.. hehe

    SvarSlett
  3. Så mange flotte bilder du viser og så søt din lille prinsessa di var i strikkaklærne, supernydelig... Fint at du fikk satt mannen din i sving, ingen ting mer er så koselig å se sin mann på kjøkkenet, sørlig hvis han baker ;o) Ønsker deg en fin fin kveld videre. Klem fra Mette

    SvarSlett