søndag 31. januar 2010

Gamle bilder pryder igjen veggen:)

Etter å ha bladd utallige ganger i boken "ljust og lantligt" har jeg blandt annet blitt innspirert av fremstillingen av gamle bilder. I bryllupsgave fikk vi en gammel parafinlampe (som er gjort elektrisk) av mine besteforeldre på morsiden. For dere som følger meg husker dere kanskje at jeg har skrevet om lampen i et tidligere innlegg.

Jeg er veldig glad i historier fra gamle tider og historier knyttet til bruksgjenstander. Så da vi fikk lampen måtte få tak i dens historie. Lampen var i sin tid bryllupsgave til mine tippoldeforeldre så da passet det fint å ha bilder av de hengende på veggen ved siden av spisebordet som lampen henger over.


Jeg hadde egentlig tenkt å bruke papirservietter ment for serveringsfat slik det er gjort i boken, men da jeg ikke klarte vente til jeg hadde fått kjøpt inn dette måtte jeg finne frem en liten blonde duk og rester etter en gamel blonde gardin. Er meget fornøyd med resultatet, spessielt det med blonde duken:)

(Bilde tatt av parafinlamen i jula)

I dag var det min tur til å sove lenge (helt til kl 9:)) Mens jeg tok morgenstellet varmet min kjøre rundstykker og laget egg og bacon. Deilig:) Vi hadde egentlig tenkt oss på sparketur i dag, men syns det er altfor kaldt til å gå ut med gullungene. Jeg fant istede frem symaskinen og broderte et par badehåndduker til ei venninne som hadde bursdag for ikke lenge siden. Etterpå dro vi på besøk og fikk levert gaven. Koselig:)


Ønsker alle en finfin søndagskveld!

9 kommentarer:

  1. Hjelpe meg så flotte bilda blei!Kor flink du er!Dette vart berre LEKKERT!!
    Å så herleg å kome til dekka frukostbord da:)
    Heldige er vi som har slike gode manna:)
    Desse handukane som du broderer er sååååååååååååååååå vakre!
    Ønsker å takke deg for alltid så gode ord<3Eg set stor pris på deg:)
    Finn fortsatt ikkje mail adressa di eg?Hmmmm...
    Men mi er jll@tussa.com
    Så kan du maile meg,så eg deg:)
    Ønsker deg ei flott ny veke<3
    Klem frå Astrid:)

    SvarSlett
  2. så flink du har vært... har du en janomen broderimaskin? ønsker meg egentlig en slik, men er ikke helt bestemt ennå :)
    deilig å ligge lenge og få servert frokost :) ha en fortsatt fin kveld.
    klemz

    SvarSlett
  3. Hei Linda!!
    Så utrolig lekkert!! ;) fint med disse gamle bildene!har du brodert på de håndklene der?? så fint!!! er ikke det litt vanskelig??

    Jeg er kjempe fornøyd med speilet jeg har kjøpt!kjempe gøy å endelig finne noe jeg å måtte bare ha! hihi
    Jeg lurer nå på om jeg kommer til å ha det som det er .. for det gjorde seg skikkelig.. så lurer jeg på om det blir litt anderledes med engang jeg får det på veggen! må bare kjøpe riktig skruer til gips vegger..

    God søndag! og ha en fin uke!
    stor klem

    SvarSlett
  4. Bildene ble kjempefine!
    Høres ut som en bra søndag :)

    SvarSlett
  5. Ååååå så fin bildan blei. Du e så flink. Artig me historie og tradisjona, så bra du e flink og tar vare på dem!
    Handdukan blei kjempefin. Heldig du e som har broderifunksjon på maskin din:) neste blir en sånn:)
    Bra du har hadd ei fin helg.
    Klæmma fra Ingrid

    SvarSlett
  6. Ah lekkert!Flink du er!
    Klemmer og god uke til deg

    SvarSlett
  7. så stili bildan bei :D
    dokker e jo så kreativ hele gjengen her inne ;)

    SvarSlett
  8. Hei, Linda!

    Så nydelige bilder. Kjempelekkert og bruke blonder på den måten.
    Lampen din var også nydelig.
    Flott blogg og vakkert hjem du har også. Legger deg inn i bloggrollen min;)

    Ha en fin kveld, her uler vinden og snøen laver ned. Nå kunne jegtenkt meg vår!
    Klem, Anita:O)

    SvarSlett
  9. Hei og tusen takk for gode ord frå deg:)
    Her i huset har alle 5 omgongssjuka:(
    Ikkje det lettaste med to sjuke foreldre og tre sjuke barn..
    Har ei litt lettare form no,så då er eg innom blogglandia ein snar tur..
    Hekla pleddet i sofaen er laga av mormora mi,det er vel eit sengteppe..
    Merkeleg nok det og putene får vere i fred..Det er verre med skuffene på kjøkenet.,så no har alle matvarer flytta opp i overskapa..
    Kva er mail adressa di?Slik eg kan sende deg adressa mi:)
    Ønsker deg ein fin dag:)
    Klem frå Astrid<3

    SvarSlett