fredag 19. februar 2010

GOD HELG!!

I dag har jeg bakt børd og rundstykker, så nå er vi klar for helg. Syns det er så godt med hjemmelagde rundstykker, egg og laks eller bacon til frokost i helgene, så det har blitt mange slike helger i det siste:)

Vårrengjøringen går fremover. Nå er kjøkkenet og badet unnagjort, og jeg har fått gått gjennom alle klærne mine og ungene sine. Deilig med en slik rydding:)


Hadde det bare vært litt mildere så kunne jeg fått begynt på vinduene også. Nå når solen skinner inn ser man virkelig hvor skittne vinduene er:( I dag er der 12 minusgrager ute og der er vist meldt ned i 20 minus i helgen. Brrrrrrrr.... Hvis temperaturene fortsetter slik blir det nok enda en stund til jeg får brukt nalen.


Gleder meg så voldsomt til sneen er borte og det er blitt varmt (varmere), da skal jeg og ungene kose oss masse ute de siste månedene jeg er hjemme med dem. Huff kan ikke helt tru at jeg faktisk skal begynne å jobbe i august (hvis jeg får meg jobb da). Det har vært kjempe deilig å vært hjemme sammen med Jonas og Mari, og tiden har gått ufattelig fort. Kan ikke helt tru at de i oktober er 3 år siden jeg gikk ut i permisjon (var litt sykemeldt først).


Det første halve året til Jonas gikk vanvittig fort, da holdt jeg på med hovedoppgave på bachelorutdanningen min og hadde han med meg på skolen. Det gikk veldig fint, Jonas var klassens storsjarmør, og gikk på rungang i klasserommet:)

Det siste året har gått nesten enda fortere. Tenk det at om en ukes tid blir lille prinsessa 1 år. Da er ikke lille babyen min baby lengre:(

Ønsker alle en god helg!

16 kommentarer:

  1. Det så ut som deilige rundstykker og brød:o)
    Skal ta fatt på vår-rengjøringen her også snart. Moro å vaske når det begynner å bli lysere.

    Tiden med ungene går veldig fort.
    Jeg fikk følelsen av å ha storgutt her en kveld da eldstemann så Mekke Mikkel på TV og sa "jeg husker jeg brukte å se på det der når jeg var liten" :o)

    God helg!

    SvarSlett
  2. Å såå herlig bakst:)
    Nydelige søte små♥
    God Helg til deg også:)
    Klem Nina

    SvarSlett
  3. nam :) du er skikkelig husmor! skulle ønske jeg fikk "ånden over meg" og fikk gjort sånt :)

    ja, enn at huset er solgt? helt rart.. det blir nok litt trist å flytte fra huset vi har nå ja.. kommer sikkert til å flytte til ett gammelt stygt hus.. samboern min er i oppussingsmodus for tiden - hehe :) har jo ikke funnet oss hus på Levanger enda :) så vi leter og leter!!! lite hus som ligger ute for tiden..

    Permisjonstiden er den beste tiden jeg har hatt!!! så du må nyte tiden med dine søte små :) tida går så alt for fort!

    kos dere masse i helga!

    fredagsklem/lisa

    SvarSlett
  4. Du er ei perfekt husmor og mamma♥
    Såååå flotte bilder:)
    Kos dokke masse i helga♥
    Klem frå Astrid:)

    SvarSlett
  5. Så nydelige barna dine er :) Tiden går så altfor fort, før vi vet ordet av det begynner dem på skole osv...

    Så mye du har fått gjort i dag, da er det bare og slappe av og kose deg i helgen!
    Og den frokosten så virkelig god ut ja, skulle ønske jeg var litt (mye) flinkere på kjøkkenet.
    Nydelige bilder du viser!
    Ha en strålende helg :)

    SvarSlett
  6. Så flink du er som baker og står i:)Så helt nydelig ut:)
    Ja den tiden,forstår ikke hvor den blir av..Går så altfor fort til tider!!
    Ha en flott helg!!

    SvarSlett
  7. Så flink du er til å bake da.deilige helger hos deg ja.Herlige småtroll du har. kan godt tenke meg at det blir sårt å begynne å jobbe ute.
    Klem

    SvarSlett
  8. Å så lenge siden jeg har vært på besøk her - har jo nesten ikke blogget de siste månedene...
    Nyter de fine bildene og innleggene dine :) Ønsker deg og dine ei riktig god helg!!!
    Klem

    SvarSlett
  9. Så flotte bilder du viser...Ja det er så herlig når barna er små,de vokser så alt for fort syns jeg....Mine er 19 og 27 år...jøss hvor har alle åra blitt av..hmmmm..jaja nå er det bare å vente på barnebarna..;O))
    takker for utfordringen jeg fikk av deg for en stund sien,skal prøve å få gjort den en av dagene.
    Ha en toppen helg og kos dere masse... <3
    Klem Bella

    SvarSlett
  10. Åh herlig innlegg og flotte bilder. Ja tiden går jammen fort. Plutselig er barna store. Huff..
    Flere som venter på våren...Jeg våknet til enda mer snø i dag..Usj..
    Men sånn er det jp å bo her i nord..Enda større glede når våren kommer. Har vel aldri hørt noen klage på den årstiden der;)

    God lørdag og takk for alltid så koselige kommentarer hos meg:)
    Klem klem

    SvarSlett
  11. hei.
    åå så flink du er,deilig med hjemmebakst.
    å vårrengjøring er jo kjekt å bli ferdig med,
    ja tiden går fort når ungene er små ,dine er tett,det var mine første å,13mnd og 13dager mellom dem...å så silje 14 år etter førstemann,
    å det er alt 14 år siden i år,tiden flyr.
    ønsker deg en flott søndag
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  12. Nydelige bilder, både av hjem og av de små:)

    SvarSlett
  13. Tusen takk, Linda! Ja, uten tvil, finns ikke noe som gir større glede enn det! Ingenting som betyr mer i livet.
    Nydelige bilda av Marimor, tenk at dokker snart har 1 lys på kaka :) de gullan voks altså farlig fort :)
    Håpe dokker har hatt ei kjempefin helg :)

    SvarSlett
  14. Åhhhh du, som du frister!! Ikke greit å ikke spise brød når man besøker deg her!! Dette så fantastisk godt ut!! Vi har ogsåp eg og laks el bacon i helgene nå, men uten brød......savner det ja!!

    Nydelige bilder av barna dine!! Dere er heldige!!

    Klem fra Lier

    SvarSlett
  15. Jaja. Nå fikk jeg inspirasjon til å få frem litt mer av blondedukene mine og mere til. Det er snart vår!! For noen herlige barn!! Nusselige så. Og du er jammen flink å bake..så delikat. Ha en fin uke.

    SvarSlett
  16. ja året har gått så alt for fort!!
    Bare å hive sæ rundt igjen :)
    Savne jo babytia :D

    SvarSlett