lørdag 27. februar 2010

Mari Sofie 1 år!

Tenkte jeg ville dele en utrulig historie med dere.
1.mars 2009 kl 18.00 kjente jeg at nå var noe på tur til å skje. Vi ringte svigers som var på tur hjem fra hytten, og ba de om å komme hit å se til Jonas mens vi dro til sykehuset.
Når jeg gikk med Jonas dro vi tidlig opp på sykehuset og jeg ble skuffet over at jeg ikke var kommet lengre. Dette var jeg ikke interessert i denne gangen så hadde planer om å drøye det lengst mulig. Jeg fulgte derfor godt med på klokken og skrev opp tiden på riene og hvor hyppig de kom.
Kl. 18.32 var riene blitt sterkere og vi ringte min søster (Maria)for å høre om hun kunne komme å se til Jonas siden det enda ville være en stund til svigers kunne være her.
Mens jeg sto og skrev ned tidene, ble smertene så sterke at min kjære ringte etter ambulanse. Det ville de ikke sende og ba han bare tvinge meg i bilen, noe jeg ikke hadde mulighet til.
Kl. 18.38 ringte min kjære på nytt etter ambulanse og denne gangen gikk de med på å sende. Siden vi fortsatt ikke hadde fått barnevakt sprang min kjære over og hentet nabodamen (som jeg for øvrig ikke hadde hilst på). Mens han var borte kom Maria.
(Bilder fra april)
Jeg var nå kommet så langt at fødselen var i gang. Siden ambulansen ikke var kommet, ringte min kjære jordfaren som hadde fulgt oss hele svangerskapet, klokken var da 18.40. Han bor ikke langt fra oss og var heldigvis hjemme, så han kom springene opp og tok imot lille prinsessa som kom til verden kl kl 18.51.
Tusen takk kjære for at du tenkte på å ringe jordfaren og takk til deg søss som var lamme oss hele tiden:)
Som dere skjønner gikk det rimelig fort og hektisk for seg og før jondfaren kom var jeg rimelig redd og fortvilet.
Etter fødselen gikk vi ut i stuen og jordfar ordnet i stand til veiing fremfor peisen. Nå kom også svigers, og svigerbrod og stuen var pluttselig full av folk:) Jonas stakkars som først måtte se at moren hadde det vondt og så ble overlatt til en fremmed dame som tok han med på trille tur, var nå fornøyd og veldig trøtt.
Slik kom altså lille Mari Sofie til verden.
Gratulere så kjempemasse med dagen lille prinsessa vår!
VI E KJÆMPE GLA I DÆ

9 kommentarer:

  1. Ojoj..det var en historie det. Tøft gjort, tror jeg hadde fått full panikk jeg men..Er jo litt morsomt i etterkant å ha en slik historie. Herlig prinsesse..klems

    SvarSlett
  2. For et flott inlegg, Linda! Skjønne at det va skikkelig action for et år siden ;)Rene thrilleren!
    GRATULERE så masse med gulljenta sin bursdag! Ønske dokker en superfin dag!
    Klem fra oss

    SvarSlett
  3. GRATULERE så mye til lille prinsessa;)
    Fantastisk historie og du verden hvor fort det skjedde..æ ville vært LIVREDD!
    Håpe dere får en fin dag sammen.
    God klem fra mæ!

    SvarSlett
  4. ÅÅÅÅÅÅ!!Du tårene renner her!!!
    Blir heilt satt ut av slike ting eg!
    For ein opplevelse!Å så tøff du var♥
    HJERTELEG GRATULERER MED DAGEN LISJE MARI SOFIE,mammaen,pappaen og storebroren♥♥♥
    Kos dokke masse med feiringa♥
    Klem frå Astrid☺

    SvarSlett
  5. Det var litt av en fødsel,så flott at alt gikk bra da!
    Kos dere masse sammen.....
    GRATULERER SÅÅÅ MYE TIL DERE ALLE SAMMEN.....
    Klæm Linda

    SvarSlett
  6. Gratulere så masse med 1 årsdagen til lille Mari-mor!!

    SvarSlett
  7. Gratulerer med ettåring i hus! OG jeg som trodde at prinsessa mi hadde det travelt... Det var sikkert greit at dette var nr to, og ikke den første ;)

    SvarSlett
  8. For en historie:) får gåsehud her jeg sitter. Så bra at alt gikk fint:) Gratulerer med jenta idag, fint navn:)

    SvarSlett
  9. du har litt av en historie å fortelle prinsessa når hun vokser til :) så bra at alt endte godt. grattis med 1 åring i huset.

    klem

    SvarSlett