mandag 8. februar 2010

"Nytt" bord

I november fikk jeg et lite bord av mamma og pappa, som oldefaren min sannsynligvis har laget i sin tid. Siden mamma og pappa har hatt bordet stående ute (i gapahuken) var en del av malingen begynt å flasse av. Det ble med andre ord en del pussearbeid på meg. I helgen tok jeg meg endelig tid til å gjøre bordet ferdig


Håndtaket som var på skuffen var ødelagt så her må jeg ordne noe annet, så enn så lenge får bordet være uten skuff.


Jeg bare ELSKER slike gamle møbler og elsker hvert et hakk og sår som er i de:) At bordbena har forskjellig bøy, er bare søtt:)
Jeg drømmer meg tilbake i tid og tenker på hva bordet har vært brukt til og hvordan det har fått alle hakkene:) hehe.. noen syns nok jeg er rar som tenker slik om et bord, men jeg elsker gamle historier knyttet til familien.

(Slik så bordet ut før)

Etter jeg var en liten tur på loftet i dag fant jeg to esker som bestefar har laget. Disse måtte jeg jo bare ta ned så dermed ble det litt forandring i pyntingen jeg gjor i går:) Den andre esken er mye mindre og står på hyllen i gangen, den fikk jeg i julegave i 1993 mens den store var bursdagsgave i 1999.

Hyllen over sofanen har jeg også gjort om pyntingen på. Mye flytting av pynten disse dagene, men forhåpentligvis blir jeg fornøyd snart;) hehe


Tusen takk for alle de gode ordene fra dere! Jeg setter kjempestor pris på alle dere som er innom mitt lykkelige hjem, det er på grunn av dere at det er artig å blogge:)


8 kommentarer:

  1. Bordet ble helt nydlig:)
    Synes ikke du er rar som setter pris på møbler slik som du gjør. Er jo veldig spesielt når det har vært i familien lenge, eller at det er noen i familien som har laget det!:)

    Ønsker deg en fin tirsdag!
    Klem Sissel Olin

    SvarSlett
  2. Så utrolig pent det bordet ble!! Var jo så fint!
    Nydelig du har pyntet hyllen din også.
    Håper du får en flott kveld :)

    SvarSlett
  3. Så fint det bordet ble!:)
    Jeg elsker også gamle møbler,som har masse "sjel" i seg!:) Skal straks i gang å male ei hylle farfaren min lagde for leenge siden, står 1941 bakpå,så antar den er laget da:) Gleder meg!:) De er jo ett smykke i seg selv de møblene:)

    SvarSlett
  4. Bordet ble kjempe fint...!!! Nydelig dekorert... :)

    Titter innom deg for å ønske deg en fin kveld ☺

    Klem fra Malin Virginia

    SvarSlett
  5. Härligt med gamla möbler! De andas så mycket själ och man känner på någotvis svunna tider i dem. Ditt bord blev ju så fint!
    Ha det så gott! Märta

    SvarSlett
  6. Så flink du e å pusse og ordne møbla, Linda :) Kjmepefint bord! Skjønne godt lidenskapen din førr gamle møbla, det desisert fineste e møbla med historie som e sjarmeranes slitt her og der :) Det e absolutt verdt alt arbeidet med pussing, maling og styr :)

    SvarSlett
  7. Hei Linda:)
    Bordet vart kjempefint:)Kjempeflott pynta:)
    Tusen takk for fine ord frå deg:)
    Ønsker deg en fin dag
    Klem Nina

    SvarSlett
  8. Hei Linda, en liten overraskelse tel deg på bloggen min:)
    Ha en fin dag. Klæm

    SvarSlett