tirsdag 2. mars 2010

Prinsessekake...

I går hadde vi en kjempekoselig bursdagsfeiring sammen med familie og Mari sine guforeldre.

Etter å ha sett MYE i produktkatalogen til Cacas de siste dagen fikk jeg lyst til å prøve meg på en skikkelig prinsessekake:)
Resultatet ble slik:

Kroppen har jeg laget av en vanlig sjokoladeskuffkake, og bare skjært den til og hatt glasur mellom lagene. Kjolen er laget etter en oppskrift jeg fant i produktkatalogen til cacas, marsmallowfondant trur jeg den het.

Jeg lagde også en marsipankake, der skulle lokket selvfølgelig vært hvit men det blie istede marsipanlokk fra rema.

Her smaker lille prinsessa på kaken i finstasen:)

Mari fikk mange flotte gaver:

Fra mormor og morfar fikk hun blandt annet en kjole som mamma har sydd:)


Fra mor og far var det New born baby dukke, og to strikket sett som svigermor har strikket:)


I et tidliger innlegg viste jeg dere det nydelige sengesettet vi bestilte hos Trude til dåpen til Mari. Når dette kom i posten var det med et tøystykke med samme broderi som hun hadde sydd på pytetrekket og sengesettet. Jeg har lenge lurt på hva jeg skulle bruke dette til.

(sengesettet fra trude:) )

Så kom jeg på den geniale idéen (syns nå jeg da;)) om å sy samme sengesett til dukkesengen.
Så da var det bare å bestille stoff fra stoff og stil og sette igang:) Lillepia fikk da dette, dukkeseng og et sengeteppe fra oss.

Go'jenta vår =)

Tusen takk for alle gratulasjonene og fine ord:)

11 kommentarer:

  1. Gratulere så masse med 1 åring :) Syns ho e veldig lik dæ på de her bildan :)
    Imponert over den prinsessekaka di, kjempefin. Lagde og kake med MMF te Molly sin bursdag, syns det e lettere å trekke kaken med det enn marsipan.
    Masse fine bilda fra feiringa, å ser ut te at ho fikk mye fint :)

    SvarSlett
  2. Så fin kaken ble! MMF er fin å jobbe med når man skal ha et helt hvitt lokk (hvis en ikke skal kjøpe dyr hvit marsipan). Dukkesettet ble også kjempe fint - flinke du:)

    Klem

    SvarSlett
  3. Veldig fasineranes prinsessekake, e mektig imponert!
    Gratulere med 1-åring i huset! Huff synes tia går veldig fort... Nesten litt skummelt!

    SvarSlett
  4. Tenk at lillejenta e blitt så stor! Tia flyg jo avgårde.... Kjempefint sengesett- nydelig rett og slett... Håpe alt står bra til. Flotte kake!. Klem fra meg

    SvarSlett
  5. Gratulere så masse me 1 års pia :D
    Tenk at dem e blitt så stor, de små babyan vårres!
    Du e nu bra flink me hendern må æ si :)
    artig :D

    SvarSlett
  6. Så flott bursdag dere har laget til da. nydelig kake. ser vanskelig ut.
    Klem

    SvarSlett
  7. Gratulerer så mye!Og den kaken ble lekker!!!!!!
    Har laget noen sånne på jobb(før jeg omskolerte meg)
    Flinke du!!!

    Klem klem

    SvarSlett
  8. Gratulerer så mye med 1 åringen også så skjønn hun var :)
    Kaken var jo superfin, utrolig flink du er!!
    Kanskje jeg skulle prøvd det en gang? Morsomt og kunne lage flotte kaker! :)

    SvarSlett
  9. Gratulerer med veslejenta..OG gratulerer som vinner av min giveaway! Fint hvis du sender meg adresse og fullt navn til denne mailadressen:

    hei_di64@hotmail.com

    Ha en strålende helg!!!

    Varm klem fra Heidi

    SvarSlett
  10. Hei på deg:) Vakker kake!!! Nydlelig liten frøken som fylte år:D Ser ut som en super feiring for Prinsessa di. Min lille frøken onsker seg Hello Kitty slott som kake til sen fødselsdag, hun fyller 4. Kunne jeg fått oppskriften på det trekket du har på kjolen?
    Tusen takk for koselig kommentar inne hos meg:)
    Gratulerer som vinner av giveaway!
    Ha en fin helg.
    Klem fra meg:D

    SvarSlett
  11. Hei igjen frøken! Ventet på et nytt innlegg fra deg til å svare på, men gjør det heller her istedet*smiler*. Frostingen til cupcakesn i headern er beskrevet i oppdateringen av et innlegg: http://www.lillepersilleshjem.com/2010/02/cupcakes.html
    Kan anbefales!

    SvarSlett