tirsdag 18. mai 2010

Rekkverket på terassen begynner å ta form:)

Ja da var 17.mai over for denne gangen. Håper alle har hatt en flott feiring:) Vi hadde en fin og rolig feiring med en bytur på formiddagen for å se på barnetoget, etterfulgt at kake på terassen. Her er gullene mine i budader som mamma har strikket:) Tusen takk mamma, jeg setter såååå stor pris på bunadene:) Jeg hadde også på meg bunad for førstre gang siden jeg var barn. Det ser ut som jeg er så heldig å skal få overta bestemor sin bunad som hun har laget i sin tid. Syns Vest-Agder bunaden er nydelig og så skiller man seg litt ut blandt alle nordlandsbunadene her oppe:)

Feiringen fikk en litt kjedelig slutt, Jonas fikk feber, han har fått ørebetennelse på begge ørene, stakkar:(


Uken før 17.mai tok vi fatt på rekkverket på verandaen.
Slik så rekkverket ut FØR:


Rekkverket var så dårlig og MÅTTE byttes. Plankene var løse og hele gelenderet riklete og skjevt. Jonas brukte dytte litt i plankene slik at de løsnes for så å stikke hodet ut å se.

ETTER:

Der stigen står skal vi ha trapp. Trappen gikk tidligere ned på kortsiden av verandaen, men vi syns det ble så trangt opp mot gangstien så dermed ble denne revet:)
Nå er det bare handlist og pynteklosser igjen så er rekkverket ferdig. Snart setter vi vel igang med å kle igjen under verandaen.

Litt is må til i solvarmen:)

Av de gamle terassebordene som var i trappen har jeg laget meg en benk. Jeg er kjempefornøyd, spessielt siden jeg har gjort alt sjøl:)

Ønsker alle en fin kveld:)

2 kommentarer:

  1. Så fint dåkker får det på verandaen! Ser for mæ at det blir rimelig kjedelig å male det, men... hehe. Ungan har blitt så stor. Fine bunader :)
    Ha en fin kveld :)

    SvarSlett
  2. Det ble skikkelig fint... veldig stor forandring! Deilig å bli ferdig med sånt nå, så kan en nyte det resten av sommeren :)

    SvarSlett