søndag 27. juni 2010

Et lite glimt av solen og tur til blånisseland

Dagen ettere st. Hansaften tittet solen frem og vi fikk en fin dag ute. Huset blir sakte men sikkert hvit og det er utrulig deilig å se at gulfargen forsvinner:)


Vannslange stativet kjøppte jeg på skovlycollection i fjor til utrolige 59 kroner.


Husmalingen går ikke så fort (pga dårlig vær), men jeg stresser ikke. Jeg syns det er godt å ha noe å holde på med mens min kjære snekrer:)


***

I går regnet det i gjen, så da satte vi oss i bilen og kjørte til blånisseland i Målselv, sammen med søster, kjæresten hennes og ungene.


Dette var virkelig en flott plass, med masse aktiviteter og lekemuligheter for ungene.
Ungene fikk kjøre parisehjul, kjøre leketraktor på bane, tegne, lese bøker, leke i postmannens hus, leke i "fjøsen", og kjøre tog i fjellet.

Her er noen bilder fra togturen, hvor vi også fikk høre historie om blånissene.
(Vi hadde selvfølgelig glemt kamera så bildene ble tatt med mobilen og er derfor litt mørk:( )

En "ekte" blånisse kom også å hilste på oss. Jonas og Mari syns et va litt skummelt å se den store nissen.


Hit drar vi gjerne igjen, og siden alt er innendørs er det jo en kjempe flott aktivitet å gjøre på regnværsdager:) Å besøke nissen på sommeren er vel bare flott det;)

Her er kan du gå inn å lese mer om blånisseland hvis du vil.

Ønsker alle en fin søndag!

3 kommentarer:

  1. Så koselige bilder du viser frem!
    Snakk om å få ordna huset utvendig...jeg verker!Synd at jeg er høygravid,hvis ikke det skulle jeg gjort det selv.Men å male i bare regnvær går jo heller ikke....huff;(

    Blånisseland må vi prøve ut;)God søndag!

    SvarSlett
  2. Så fint vannslangestativ. Nydelig!
    Og moro med tur til blånisseland. Dit har jeg også lyst å dra en dag:)

    Hilsen Hilde

    SvarSlett
  3. Blir fint når alt er ferdig: )
    Blånisseland var supert for den aldersgruppen.
    Vi må ta oss en tur til jul, da får vi garantert julesteming:)
    HA en fin dag søss:)

    SvarSlett