onsdag 16. juni 2010

Middagsgjester og sofa


I dag kommer sivgers på besøk og jeg har laget elgkarbonader. Bordet er også pyntet til ære for mine kjære svigerforeldre. Syns det er koselig å pynte litt endten det er til hverdags eller fest.


Sofaen og stolen vi fikk av oldemoren til min kjære har nå fått plass i stuen. Planen er at de skal trekkes opp, og stå nede kjellerstuen, men enn så lenge har vi noen ekstra sitteplasser i stuen.



I forrige innlegg hadde jeg en Mokkamarengs kake.
Jeg har faktisk ikke smakt kaken, men er veldig glad i marengs så trur nok blir godkjent:)
Her er oppskriften på den.


Marengs:
4 eggehviter
150 g sukker
2 ss kakaopulver
4 ts pulverkaffe

stivpisk eggehviten og ha sukkeret i på slutten, fortsett å pisk til sukkeret er løst opp og massen er blitt seig.
Bland kakaopulver og pulverkaffe og sikt i marengsen.

Lag 3 firkanter på 30 x 10 cm og fordel marengsen i malene, maregns som blir til over brukes til å lage stenger.

stekes på 120 grader i ca 1 1/2 time.

Fyll:
6 dl kremfløte
1 ss sukker
2-3 ts Tia Maria
kakaopulver

pisk kremen, sukker og Tia Maria og legg det lagvis mellom marengsen. Pynt det øverste laget med marengsstengene og dryss over med kakaopulver.

Ønsker alle som er innom Mitt Lykkelige Hjem en riktig god dag!

4 kommentarer:

  1. Åh, synes de gamle møblene var lekre :)
    Koselig dekket bord også...

    SvarSlett
  2. Ble veldig fint og veldig deg:)
    Takk for at du e du!!
    PS. den kaken så da god ut;)
    Klem søss!!

    SvarSlett
  3. Slike møbler vil jeg også ha :)
    Den kaka så farlig god ut!

    SvarSlett
  4. Marengskaken skal definitivt prøves, den så rå-god ut!

    Kjempe koselig å pynte selv om det ikke er fest- helt enig! Tenker svigerforeldrene dine synes det er koselig å bli gjort stas på:-)

    SvarSlett