mandag 30. august 2010

Hus og hage FØR og ETTER

Nå er det vel på tide med et innlegg fra denne fronten.
Sommeren har vært ganske hektisk men mange prosjekter ute, så det har blitt mindre tid til blogging.

I dag tenker jeg rett og slett å vise litt bilder av sommerens aktivitetert med hus og hage. Slik så huset ut FØR sommeren og mange timer skulle bli lagt ned her før resultatet ble ønskelig.



Huset er nå blitt egghvit, verandaen har fått nytt rekkverk, og er blitt kledd igjen under, ny trapp som går ned i hagen er også på plass (nesten ihvertfall, Gelenderet mangler fortsatt)


Inngangspartiet FØR:

Inngangspartiet er gjort større og det har fått trapp ned på begge sider, siden vi skal lage frokostplass på baksiden av huset til neste år.

De 6 kantede steinene som gikk fra veien og tvers igjennom hagen er tatt bort alle som en, og jeg kan love deg at det van MANGE steiner. I stede for steinene har vi laget platt langs huset.




Gangveien er gjort bredere og er lagt kantstein og grus i. Planeringen på sidene er så vidt begynt, men blir nok ikke gjort noe med nå før til neste år.

Prosjektene ute er ikke riktig ferig enda, det gjennstår enda å bygge vedskur og male garasjen.

***
Nå som høsten lurer ut blir det nok mer tid med PC'en og jeg må si jeg GLEDER meg til å titte innom hos dere der ute å se hva dere har drevet med i sommer:)

Avslutter med et stemningsbilde fra stuen:) Åååå som jeg gleder meg til tiden fremmover og alle de lysene som skal få lyse opp i den mørke tiden vi går imot.


10 kommentarer:

  1. Jøss for noen forandringer dere har gjort!:) Blitt kjempe fint! Virkelig mye bedre med det nye rekkverket!:)
    Ha en fin fin uke.
    Klem Camilla

    SvarSlett
  2. Wow! Dere har virkelig stått på!
    Nå lurer jeg på hva i all verden vi har gjort i sommer...

    SvarSlett
  3. Dere har vært dyktig søss :) Er blitt et helt annet hus, og til neste år er jeg sikker på at stilkrosene blomstrer i husveggen ;)

    klem søss :)

    SvarSlett
  4. Oi, oi, så fiiint!! Huset ble helt nytt jo;)) Tar til meg dette til vi skal begynne med uteområdet til våren igjen;)
    Klem J.

    SvarSlett
  5. Du store verden, Linda så flott dere har det der hjemme :o)
    En kjempejobb har dere gjort!
    Forstår godt at du trives der, og gleder deg over hva du har!!
    Klem, Anne:)

    SvarSlett
  6. Wow, så effektive dere har vært - nyyydelig!!♥
    Inngangspartiet ble lekkert og terrassen så flott!!♥
    Herlige stemningsbilder, gleder meg selv til å tenne alle lys, må si jeg allerede fyrer i peisen hi hi;)
    Sommern er på hell, ingen tvil om det!♥
    Takk for koselig hilsen ;)
    Legger meg til hos deg, rart jeg ikke har gjort det innen ;)
    En nydelig kveld ønskes fra meg sørpå ;)
    Klem Anki

    SvarSlett
  7. Hei igjen Linda!
    Klart jeg skal dele hekletips med deg :o)
    Mange tusen takk for alle herlige kommentarer fra deg på bloggen min, det er så trivelig å ha denne bloggekontakten - tror alle synes det er like hyggelig!
    Har ikke noen oppskrift, men det er veldig enkelt: Du kan bruke hvilket som helst bommullsgarn, på den lilla kluten brukte jeg rester av MANDARIN PETIT. Men har også heklet av europris sitt TUVA - det er billig garn der. Mine tova tøfler var av Artic fra europris!
    15 kr for et nøste er billig :)
    Legg opp 47 masker (eller mer om du vil ha bredere klut) Jeg brukte heklenål 3,5 (nr 3 går også bra) Start i 2. maske fra nålen og hekle halvstaver (hst). Stikk ned nålen i den bakerste del av masken, da vil du få "riller" i kluten og den blir luftigere. Snu hver omgang med 2 luftmasker (lm).
    Hekle iveg til kluten er stor nok for deg!
    Kanten rundt kalles PICOTER: Start med en fastmaske (fm) så 3 lm og 1fm i den 1. av de 3 lm (1 picot) Hopp over 2masker i kluten og gjør 1fm i den neste masken på kluten. Så nye 3lm og 1fm i den 1.av disse 3lm, hopp over 2m, 1fm i neste m (nu har du 2picoter) Slik fortsetter du rundt hele kluten, og VIPS så er den ferdig :o))

    Håper du fikk noe ut av denne forklaringa, om du lurer på noe så bare spør!
    PS: Du kan hekle vaskekluter også, med halvstaver eller med fastmasker, men da bør du hekle en hengeløkke i et hjørne :)
    Klem, Anne:)

    SvarSlett
  8. Så flinke dere har vært!! Gjorde seg virkelig med nytt rekkverk og ny farge.

    Visningen i går gikk fint, nå gleder vi oss til den ordentlige visningen på mandag for å se om det skjer noe;) Virkelig spennende ja!

    SvarSlett
  9. Åjj då fint det ble ute. DÅkker har virkelig stått på, og fornyelsen gjorde virkelig at huset fikk et skikkelig ansiktsløft! Vi hold fortsatt på inne, så får vi ta det utendørs litt etter litt. Vil først ha romman inne på plass... Trivelig å lese her etter sommerpausen. Klæmma

    SvarSlett