søndag 12. august 2012

Jeg har gjennom hele ungdomstiden vært vandt til å trene ute i naturen og benytte meg av alt den har å tilby for å komme i form og oppnå resultater i langrennssporet. Interessen for treningsstudio har
ikke vært til stede. Etter at jeg sluttet å gå på ski har jeg i flere runder prøvd å komme mer i aktivitet og holde formen og ikke minst kroppen ved like. Treningsstudio har kommet opp flere ganger men jeg har avviste det hver gang men kommentaren "jeg har da trent gratis ute og vært i topp form tidligere, så hvorfor skal jeg nå betale for å komme i form på et treningsstudio".




MEN og det er et stort men...
det jeg glemte å tenke på var at da jeg trente langrenn var det en myyye større del av livet mitt. Trening hver dag med en far, en trener og venner som hadde samme mål. Nå er dørstokken mye høyere å komme seg over. Regn, kulde, isete veier, ja unskyldninger er ikke vanskelig å finne.



Alle disse unnasluntringene har ihvertfall fått meg til å forstå at kanskje et treningsstudio ikke er så dumt. Med et binnende medlemskap og faste dager, skal jeg nå prøve å komme i form, og stramme opp både her og der;) hihi...




Etter besøk fra mine (en del år yngre) kusiner fra sør har jeg blitt innspirert til en hverdag med litt minder søtsaker og brus. Den ene kusinen min har i disse dager vært uten godter, brus og kake i et helt år, mot en påkjønnelse fra faren. Tenk at det går ann!! Jeg er veldig glad i cola, sjokolade, og søtsaker ellers så det ville vært umulig for meg å kutte det helt ut, men jeg skal ihvertfall prøve å redusere det:) gjenstår bare å se hvor lenge jeg holder ut..hihi :p

God søndag!!

3 kommentarer:

  1. Det er lett å finne unnskyldninger ja. Men du er flink hvis du kommer i gang. Jeg har aldri trent mye, men hadde en lengre periode der jeg trente to (og av og til tre!) ganger i uka før jeg ble mamma. så begynte jeg sånn smått igjen da hun nærmet seg et år. men det ble bare tull da vi kjøpte hus og tiden gikk til andre ting. men NÅ skal jeg prøve å komme i gang igjen ;)

    SvarSlett
  2. Heisann Linda, så flott at du er tilbake igjen :O)
    Tror trening er noe vi kvinner må slite litt for å ta oss TID til, er jo hele tiden så mye annet......hahaha
    Men det merkes etterhvert at kroppen må holdes ved like ja, da er det bare å trå til :)
    Nydelig lekehytte til ungene dere har bygd, og herlige utebilder du viser her.
    tusen takk for kommentar hos meg. Godt å høre at du har det fint.
    Jeg har hatt en god del bloggtørke her også, det er perioder da det bare må ligge litt før det tar seg opp igjen :O)

    SvarSlett
  3. Hei igjen, jeg skal gjerne legge ut oppskrift på klutene med utførlig forklaring :O)
    Første råd til deg er å rekke opp de klutene du har i kjelleren - ikke vits i å la dem ligge der, hihi.
    så starter du på nytt med myyye større nr på heklekroken, det blir kjempegode kluter!
    Men om ikke lenge kommer jeg med ulike oppskrifter iallefall.
    Ha en flott dag, Linda :O)

    SvarSlett